8 клас Історія України







Навчальний рік 2024-2025

5 вересня 

Урок.  Українські землі у складі держав Європи й Азії в першій половині XVI ст.

Завдання:

 1.Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=0-FoJTE5ytg

2. Прочитати параграфhttps://uahistory.co/pidruchniki/sshypak-ukraine-history-8-class-2021/2.php

Виконати тест  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6597909



















Тема. Люблінська унія 

Мета: ознайомити учні та учениць із політичною та економічною ситуацією на українських землях напередодні укладення Люблінської унії; з’ясувати причини та передумови об’єднання Великого князівства Литовського й Польського королівства в одну державу – Річ Посполиту та наслідки, які мала ця подія для українського народу; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника; формувати повагу до історичного минулого України.

 Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=gBheDvFP7UI&t=19s

Прочитати параграфhttps://uahistory.co/pidruchniki/sshypak-ukraine-history-8-class-2021/

Виконати тест   https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=243961


 Тема. Соціальна структура населення

МетаОчікуваний результат

Після уроку учні зможуть:

  • порівнювати становище непривілейованих і привілейованих груп населення;
  • характеризувати особливості тогочасного економічного життя українських земель;
  • аналізувати та зіставляти історичні події та робити висновки;
  • мати почуття патріотизму, інтерес і повагу до історичного минулого своєї держави.

 Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=yBFSJkFD3is

Прочитати параграфhttps://uahistory.co/pidruchniki/sshypak-ukraine-history-8-class-2021/4.php

Виконати тест   https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8430289

 Церковне життя в XVI ст.

Мета: скласти уявлення про розгортання реформаційних і контрреформаційних рухів на українських землях; оцінити значення діяльності православних братств; визначити особливості становища православної церкви; продовжити формувати навички використовувати розповідь учителя та матеріал підручника як джерело знань; виховувати шанобливе ставлення до минулого своєї Батьківщини.

Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=qkDNOHRQU9E

Прочитати параграф https://uahistory.co/pidruchniki/sshypak-ukraine-history-8-class-2021/5.php

Виконати тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9466334


 Культурне життя на українських землях у XVI — першій половині XVII ст.

Мета: показати, що кінець 16 – п.п. 17 ст. були часом національно – культурного відродження, формування національної свідомості українського народу; вчити учнів визначати причинно – наслідкові зв’язки цього культурного процесу; показати що культура тісно пов’язана з життям народу і є фактичним відображенням; підкреслити значення мови в житті народу; ознайомити  учнів з розвитком шкільної освіти; відзначити внесок вчених – вихідців з українських земель у розвитку світової культури; пояснити надзвичайну важливість появи одного з найбільших винаходів людства – верстата, що вивів книгу з церков і монастирів у широкі маси завдяки діяльності таких сподвижників, як Ш.Фіоль, І.Федоров та інші; працювати над поняттями «національно – культурне відродження», «братства», «книгодрукування»; виховувати  гордості за досягнення свого народу в культурному життя і його внесок у розвиток культури.

Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=8s87bu2FrtQ&t=386s

Прочитати параграф https://uahistory.co/pidruchniki/sshypak-ukraine-history-8-class-2021/8.php

Виконати тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7198468



Практична робота «Повсякденне життя і світогляд різних станів українського суспільства»

Мета: закріпити набуті знання 



Виконати завдання 

1. ІСТОРИЧНІ ПАРИ(4 бали) 

1. Ознайомтеся з ілюстраціями та характеристиками суспільних станів. Установіть між ними відповідність.


А « Шляхта дуже нечисленна, наслідує польське і, схоже, соромиться того, що належить до іншої, аніж римська, віри».

Б «Селяни мусять працювати власноручно і зі своїми кіньми три дні на тиждень на користь свого пана, а також сплачувати йому залежно від наділу, який тримають, зерно, курей, гусей і курчат перед святами».

В «Римські католики мають у місті чотири костьоли, а саме: кафедральний собор, храм домініканців на ринку, бернардини — попід горою, а з недавнього часу — єзуїти, які розмістилися між бернардинами і річкою; греко-русини мають близько десяти храмів, які вони називають церквами».

Г «Вони можуть вивчати будь-які, без винятку, цехові ремесла та в них працювати, навчати товаришів й учнів будь-якого ремесла, засновувати цехи й ремісничі братства і, згідно із звичаєм, бути у них старшими і сеньйорами».

2. Виправте помилки у твердженнях: (4 бали)

  • Річ Посполита — це об’єднання двох держав: Королівства Польського та Тевтонського ордену.
  • 1574 р. Іван Федорович видав книги «Апостол» і «Буквар» у Києві.
  • 1576 р. зусиллями князя В.-К. Острозького у Львові відкрито перше братство.
  • 1596 р. шляхом злиття Лаврської і Братської шкіл був утворений Києво-Могилянський колегіум.
  • Внаслідок Хотинської битви 1621 р. Велике князівство Литовське заручилося підтримкою Королівства Польського. Результатом стало об’єднання двох держав у єдину — Річ Посполиту.

 Виникнення козацтва

Після цього уроку здобувачі освіти 8 класу  зможуть:
  • Визначати чому і як  виникнення українського козацтва;
  • Застосовувати та пояснювати поняття та терміни: «Дике Поле», «Великий Луг», «козак», «Січ», «зимівник», «Запорозька Січ»;
  • Характеризувати господарську діяльність  козаків;
  • Описувати традиції, звичаї та побут  козаків;
  • Показувати на карті об’єкти, наявність яких свідчить про формування козацького  стану;
  • Удосконалити навички роботи з різними історичними джерелами;
  • Характеризувати діяльність  Д.Вишневецького та обґрунтовувати власні судження про нього.
  • Формувати причинно-наслідкові зв’язки про виникнення козацтва
Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=YQXcBnCjTuk



 Походи козаків першої чверті XVII ст. Петро Конашевич-Сагайдачний


Мета: розглянути напрями морських походів козаків; охарактеризувати діяльність гетьмана П. К.- Сагайдачного; визначити наслідки участі козацтва в Хотинській війні; розвивати вміння працювати з різними джерелами інформації, узагальнювати матеріал; виховувати почуття поваги до історичного минулого.


Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=Z7XigUs8Pj8

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Технології 5 клас

Технології 7 клас

Вступ до історії та громадянської освіти 5 клас